Библията на социалните медии – глава за България

Библията на социалните медии – глава за България
Третото издание на „Библията на социалните медии: тактики, инструменти и стратегии за бизнес успех“ от Лон Сафко.
A A+ A++ A

Novinite.bg и Novinite.com (Sofia News Agency) публикуват главата, посветена на България в третото издание на „Библията на социалните медии: тактики, инструменти и стратегии за бизнес успех", световен бестселър от Лон Сафко, издадено в края на април 2012 г. Главата за България се появява за първи път в третото издание на книгата и е написана от PR експертът Максим Бехар по покана на Сафко.

 

Международна перспектива: България

България несъмнено е страна на социалните медии. Това е така не само защото тя се нарежда на 55-о място сред страните в света с почти 2,5 млн. потребители на Facebook, но и защото в нея е пълно с интелигентни, силно ентусиазирани и високоамбициозни млади хора. Характеристиките на пазара – сравнително стабилен, с изключително привлекателна данъчна среда и добри бизнес ниши – означават, че много идеи и продуктови инициативи успяват да намерят клиенти и място, където да процъфтяват.

Най-малко 80% от българските компании, които са в интернет – предимно в областта на потребителските стоки и търговията на дребно, – използват Facebook. Сред най-важните компании, които са представени, са едни от водещите страници за отстъпки, най-популярните диско клубове, туристически и модни страници, както и марка шоколад, произвеждан от голяма международна компания. Търговските страници във Facebook имат средно по около 100 000 почитатели, докато страниците, свързани с медии и забавление, имат поне по 35% повече.

Най-успешните стратегии включват реализиране на приложения за Facebook като игри от типа „Харесвам/Не харесвам", но търговският ефект определено все още е под очакванията. Главната причина е ниското ниво на разбиране на това, че преките промоции и маркетингови инструменти работят по съвсем различен начин в социалните медии. Някои се опитаха да използват Twitter за комерсиални цели, за да подобрят брандинга си или да създадат интерес към бизнеса си, но до момента, въпреки че „медията на 140-те знака“ е доста популярна в страната, основната й употреба е за предоставяне на новини или като средство за споделяне на настроения.

Напоследък Foursquare има все повече бизнес клиенти в България и може да се превърне в много успешно маркетингово средство за компании в областта на търговията и развлекателния бизнес. Една от водещите банки – Първа инвестиционна банка, предлага отлична информация в тази мрежа за клоновете и също така дава награди за т.нар. mayors (потребителите с най-много регистрации от съответното място за последните 60 дни). Водещият търговец на компютри Plesio предлага специални отстъпки за mayors и редовни посетители, а много ресторанти и магазини също са заели местата си във Foursquareи предоставя атрактивни стимули за потребителите.

Vbox7, българският уебсайт, създаден по модел на YouTube, предлага множество комерсиални възможности и се използва активно от шоу бизнеса, докато Google+ все още бива оглеждан и почти не се използва от бизнес потребителите в България.

Като цяло, България е много добре „свързана" страна и колкото повече интернет потребители има (57% от населението в края на 2011 г.), толкова повече компаниите ще започнат да разчитат на онлайн продажби, базирани на промоции в социалните медии. Това е стабилна, растяща тенденция, която със сигурност ще бъде развита в следващите години.

от Максим Бехар

Експерт по социални медии

Изпълнителен директор и председател на борда

M3 Communications Group, Inc.

www.m3bg.com

ТАЗИ СТАТИЯ НА АНГЛИЙСКИ

#Максим Бехар #социални медии #Библията на социалните медии #Лон Сафко #Винт Сърф #интернет #PR #ПР #M3 Communications Group #Hill+Knowlton Strategies #Hill & Knowlton #Facebook #Twitter #Foursquare #ICCO #Communication on Top #YouTube #Vbox7 #Google+ #Фейсбук #Туитър #Световен PR форум

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от България: поглед отвън
Последно от България: поглед отвън

Всички новини от България: поглед отвън »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"