Социалните мрежи - новите медии

Социалните мрежи - новите медии
Снимка: ЕПА/БГНЕС
A A+ A++ A

Социалните медии са задминали телевизията като източник на новини за младите хора, показва проучване на Института  по жуналистика на Ройтерс. Според проучването, 28% от хората във възрастовата група от 28 до 24 години са обявили, че главното място, откъдето се информират, са мрежите, а 24 на сто са посочили като такова телевизията. Освен това 51 на сто от тези, които имат достъп до интернет използват  тези сайтове като основен ресурс, за да са в течение.  

Проучването е обхванало 50 хиляди души в 26 държави и в него се отбелязва, че тази тенденция и нарасналата употреба на мобилните телефони подкопават традиционните бизнес модели.  Авторите посочват, че това ще има потенциално дълбоки последици за издателите и за производството на новини. 

Информацията през социалните мрежи е особено популярна не само сред младежите, но и сред младите жени. В същото време продажбите на печаните издания продължават да падат, като хората не са особено склонни да плащат за онлайн съдържание. 

Най-популярният източник за информация сред социалните медии е Фейсбук с дял от 44%, следван от ЮТюб с 19 на сто и Туитър с 10%. 

Проучването отбелязва също така, че хората са доволни, когато новините са селектирани чрез алгоритъм.  36 на сто казват биха искали информациите да бъдат избирани на базата на това какво са чели по-рано, а 22% са за това те да са базирани на прочетеното от приятелите им. 

#младежи #медии #информация #социални мрежи #Фейсбук

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"