Сърбия: Българските магистрали вредят на икономиката ни

Сърбия: Българските магистрали вредят на икономиката ни
A A+ A++ A

С 22% е намалял броят на минаващите транзитно през сръбска територия товарни автомобили, което Сърбия отдава, освен на икономическата криза, и на строежа на нови магистрали в България, пише печатът в Белград.

„Властите в България ще започнат изграждането на още една магистрала в посока към Турция. Става въпрос за пътя от Русе през Велико Търново до Свиленград и Истанбул. С него България ще промени значително своята национална автомобилна карта“, се казва в обширен анализ в сръбската преса, цитиран от БГНЕС.

Тази магистрала ще бъде освободена от митнически и гранични проверки и по този начин ще създаде още един допълнителен проблем на Сърбия, пише още в текста.

„По този начин ще има две магистрали в съседна България, които ще водят към Турция. Една от тях, Коридор № 4, е вече сериозна конкуренция на нашия Коридор № 10. Коридор № 4 тръгва от Германия, минава през Унгария, Румъния и достига до България – в едната посока на края се свързва със Солун, а в другата с Истанбул“, се казва в анализа.

„Националната статистика на Сърбия отчете и първите загуби за нашите магистрали. Само през изминалата година броят на минаващите транзитно през нашата територия товарни автомобили е намалял с 22 на сто спрямо предишната. В същото време е намалял и транзитът на стоки с 21.3 на сто“, посочва изданието.

Според текста поради икономическата криза през изминалата година през граничните пунктове на Сърбия са излезли с 21 на сто по-малко товарни коли, с които са транспортирани 25.3 на сто по-малко стоки.

От Сърбия са излезли общо 325 791 тежко товарни автомобили, които са транспортирали 4.25 млн.тона стока, се казва още в анализа.

Статистиката показва, че българските и турските ТИР-ове представляват 59.7 на сто от целия транзитен поток на камиони през Сърбия.

„Нашето предимство в момента, в сравнение с коридорите на България, са по-краткият път и по-добрата инфраструктура. България обаче ще се опита да използва европейските еврофондове за развитието на националната си инфраструктура. София ще използва и инвестиции от Китай, Катар и Оман“, посочва авторът на анализа.

Според първите преценки изграждането на магистралата от Русе в посока Истанбул, която ще бъде дълга 300 км, ще струва около един млрд.евро. Вече е известна и пътната такса по този път – 10-15 лв., пише в текста.

Пътят може да бъде изграден чрез държавно-частно партньорство или чрез концесия. Концесията в България се дава за срок от 35 години, допълва авторът.

В анализа се подчертава, че Катар вече е проявил интерес към изграждането на магистралата от Русе за Свиленград, която може да бъде построена за около 3 години.

#Оман #Катар #Китай #Румъния #Унгария #Германия #Свиленград #Солун #Истанбул #Велико Търново #Русе #София #Белград #Турция #България #Сърбия

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"