208135 статии       |       429 интервюта       |       1527 снимки       |       38125 абоната       |      
USD 1.7322| EUR 1.95583| GBP 2.29968|
In English На русском

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   КоронавирусИзбори 2 в 1

ГОРЕЩА ТЕМА: Удариха първия звънец на 47-ото Народно събрание (НА ЖИВО)
Размер на шрифта:   

Бъдещето в застраховането е в качествената квалификация, според шефа на Булстрад Виена Иншурънс Груп Румен Янчев

8 юни 2016, сряда / 16:11; Коментари: 0
Send to Kindle
Бъдещето в застраховането е в качествената квалификация, според шефа на Булстрад Виена Иншурънс Груп Румен Янчев
под лиценза на creative commons

Българският застрахователен пазар е силно концентриран в две сфери – автомобилно застраховане и всичко останало. Няма развита държава, в която автомобилното застраховане да доминира, нищо че в големи държави като Германия, Франция, Япония, дори и САЩ автомобилният парк е огромен. Там доминира неавтомобилното застраховане. Тоест, при нас имаме всички признаци на един неразвит пазар – малък дял на животозастраховането и висок дял на автомобилното застраховане. Докато не се промени това, вероятно ще живеем в същата държава при същите параметри. Това обяви в интервю за ИНСМАРКЕТ Румен Янчев, председател на УС и изпълнителен директор на ЗАД "Булстрад Виена Иншурънс Груп".

Според експерта, за застраховане трябва да се говори, но по подходящ начин и от подходящите хора. В момента обаче у нас все още няма достатъчно подготвени специалисти, които да се занимават със застраховане. "Това е голям проблем и е на всяко ниво, включително и в застрахователния надзор." Янчев препоръча обучението да се обвърже тясно с практиката, за да може бъдещите застрахователи да са достатъчно квалифицирани не само на теория. "Тук е и ролята на застрахователните агенти като ограмотители на пазара. Дано осъзнават това и да не подвеждат нито клиентите, нито застрахователите. Другото, което трябва да кажем, е, че не съм сигурен дали има подготвени хора в съдебната система, които да гледат дела, свързани със застрахователни казуси."

Янчев подчерта, че в момента българският застрахователен пазар все още не е готов да ползва активно ноу-хауто от развитите страни, както и от компаниите-майки на големите пазарни играчи у нас. "Засега вървим напред с по-прости продукти и с по-бавни темпове. Може би след получаване на по-голямо натрупване, например след 7-8 години, ще има доста по-нови неща."

ђеклама:
Разпечатай | Изпрати
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама: