Загубата на БДЖ намаляла с 6 млн. лв.

Загубата на БДЖ намаляла с 6 млн. лв.
Изпълнителният директор на „Холдинг Български държавни железници“ ЕАД Йордан Недев (л), председателят на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ ЕАД Владимир Владимиров (д). Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

За първите 3 месеца на 2012 г. загубата на БДЖ е намаляла с 6 млн. лв. спрямо същия период през 2011 г. – от 21 млн. лева на 15 млн. лева, заяви Владимир Владимиров, председател на УС на БДЖ.

Според Владимиров първите три месеца на годината в железниците са най-лошите.

„Общите разходи на БДЖ са намалели с 62 млн. лв. за периода 1 април 2011 г. – 1 април 2012 г. Свободните пари са 12 млн., това ни позволява да започнем да погасяваме задълженията към всички кредитори и облигационери“, каза още Владимиров, цитиран от БГНЕС.

По думите му се обсъжда споразумение с кредиторите на втория облигационен заем за продажба на 3500 товарни вагона, заложени в БДЖ.

С продажбата на „Товарни превози“ се очаква да се намалят задълженията на БДЖ до края на годината, уточни Владимиров.

„Постигаме плавно изплащане на нашите дългове, с всички основни доставчици и кредитори сме постигнали допълнителни споразумения за изплащане на задълженията“, каза Йордан Недев, изпълнителен директор на БДЖ.

„Наложихме стегната финансова политика, структурната реформа беше от приоритетно значение. Закрити са общо 6 поделения в дъщерни предприятия, които водят до дублиране на персонал и допълнителни разхищения. Те работеха като самостоятелни дружества, не в синергия. БДЖ работи за централизирана структура спрямо функциите, които са чисто административни“, каза още Недев.

Според него развитие бележи и ремонтната дейност, като дружеството вече много по-качествено може да се справя с ремонтите, защото има консолидация на труда и ресурсите.

„Вече имаме и конкретни оперативни планове за ремонта. Процесът е тромав, все още не е завършил, но целта ни е да постигнем по-високо ниво на специализация на няколко центъра, да се постигне по-голямо ниво на синергия и да отпаднат част от резервите, които всяко депо трябва да пази“, продължи Недев.

„Дружеството е предприело масирана преквалификация на персонала, целим да слеем няколко длъжности в една и да има взаимна заменяемост“, каза още изпълнителният директор на БДЖ.

Той посочи, че в администрацията все още има дублиращи се позиции, докато тече процесът по определяне кой да остане.

Няма да се откриват нови щатни бройки за билетни касиери на влакове и гари, като за тези места ще се преквалифицират кондуктори, за да се избегне възможността за корупция, добави Недев.

„Ако не успеем да попълним тази бройка, ще организираме преквалифициране на други служители, контролът на всички кондуктори вече е напълно даден на Съвета на директорите на БДЖ“, каза Владимир Владимиров.

„Ще искаме и стриктно спазване на наредбите, които са занемарени през последните 20 г., за да ограничим пътуванията без билет до минимум“, каза още той.

Председателят на УС на БДЖ очаква след тези мерки в БДЖ да постъпят минимум 5 млн. лв.

„Ние въвеждаме нови практики, които спестяват ресурси за извършването на дадена дейност, някои от тези ресурси са човешки. Провеждането на всички процеси по промяна на старите процедури не могат да станат наведнъж, дори законите не позволяват това“, каза още Недев.

До момента 1700 служители на БДЖ са съкратени, остават още 300 души, които са в процедура по съкращаване. Забавянето на съкращения е главно заради ТЕЛК-ове или синдикални защити, заради това е забавено съкращаването на около 100 служители, поясни Недев.

Той посочи, че около 1200 души са напуснали доброволно по член 331. По думите му всички съкращения се правят с цел да се повиши ефективността на работата на влаковете и новите процедури.

„Целта ни е до края на годината общият брой на служителите в холдинга да не е повече от 9500 души“, продължи Недев.

Владимир Владимиров информира, че в момента е започнала процедура за съкращение на още 400 души в „Товарни превози“ и 450 души в „Пътнически превози“ за тази година, очаква се съкращенията да се реализират до края на годината.

„Синдикатите няма от какво да са изненадани, още по време на стачките ние сме казали, че ще има още съкращения“, отбеляза Владимиров.

Според него цялата процедура ще стане по начин, който да не нарушава подписания колективен трудов договор.

„Не се страхуваме от стачка, ние спазваме законите и условията по колективния трудов договор. Ако синдикатите имат предложения за подобрението на дейността на БДЖ, ще се срещна с тях“, каза още Владимиров.

Недев уточни, че планираните за продан вагони са собственост на холдинга, като те не са поискани за употреба от „Товарни превози“.

„Освен пътуването без билет най-големите проблеми, които имаме в „Пътнически превози“ е графикът и планът за композиране, по тях се работи доста усилено“, продължи Недев.

„Трябва да разберем кои са нашите клиенти и закъде пътуват, за да определим състава на нашите влакове. В резултат на метода на работа през предишните години се стигна до положение, в което някои влакове са претъпкани, а по други линии има по един пътник“, каза още Недев.

Да бъде направен тотален анализ на плана за движение е изключително трудно без информационна система, той може да бъде изготвен най-рано през декември, допълни изпълнителният директор на БДЖ.

Нови вагони и съоръжения ще има след усвояване на средствата по Оперативна програма „Транспорт“, дотогава новите придобивки ще са минимални, каза още Владимиров.

Другата седмица предстои среща с разработчиците на системата за продажба на електронни билети за влаковете, допълни Недев.

#Оперативна програма „Транспорт“ #товарни превози #Йордан Недев #БДЖ

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »