Япония произвежда два пъти повече кисело мляко от България

Япония произвежда два пъти повече кисело мляко от България
Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Япония е третата икономика в света с над 120 милиона потребители. Това дава възможности за нашите фирми да предложат там висококачествени и традиционни продукти.

Това посочи министърът на икономиката Божидар Лукарски на японо-български бизнес форум, който се проведе в Токио в рамките на посещение на официална българска делегация в Япония, съобщи БТА.

При визитата си министър Лукарски посети завода "Мория" на японската компания Мейджи (Meiji), която произвежда българско кисело мляко по лиценз на държавната "Ел Би Булгарикум". Общо 29-те завода на компанията произвеждат по 700 тона българско кисело мляко дневно, което е два пъти повече от цялото дневно производство на България. Компанията държи и 49 процента от пазара на кисело мляко и продукти от него в Япония.

Към момента Мейджи предлага 30 вида продукти, носещи името на България. Само от началото на годината пускат два нови продукта, залагайки на новаторски комбинации от вкусове като кориандър и български мед.

По време на среща на министъра с представляващия и изпълнителен директор на компанията Кадзуо Кавамура в централата на Мейджи ръководството на компанията подчерта, че българската марка заема централно място в стратегията й. За тази година Мейджи е решила да засили и рекламата на българско кисело мляко. В същото време бизнесът на компанията с кисело мляко отбелязва растеж от 10 процента през миналата година спрямо 2014 година. Това се дължи основно на нарасналия интерес на японците към здравословните храни.

През последните години българският износ за Япония регистрира растеж. През 2015 г. износът ни за страната достига равнище от 44.8 млн. долара, отчитайки увеличение от 17,3 процента спрямо предходната 2014 година. Стокообменът за същата година е на стойност 138,4 млн. долара, от които 93,6 млн. д. е вносът от Япония.

Делегацията включва и 16 български компании, които представят продуктите си пред потенциални японски партньори. Събитието се организира от Японската агенция за малки и средни предприятия (ЯАМСП), Японската организация за външна търговия (ДЖЕТРО/JETRO) и Японо-български икономически комитет (ЯБИК). На него присъстваха още заместник-министърът на икономиката Любен Петров и посланикът на България в Япония Георги Василев.

Силно представяне от страна на японския бизнес осигуриха и представители на 50 японски компании. "Двустранните ни търговски връзки носят сериозен потенциал за последващо развитие. Качествата и традициите на редица български производства създават предпоставки за по-осезаемо присъствие на японския пазар", посочи министър Лукарски.

Като перспективни той очерта здравословните и природно чистите продукти и българските храни, козметичните продукти от етерични масла и най-вече от розово масло, както и продукти и услуги с по-висока добавена стойност като тези на ИКТ индустрията, един от най-бързоразвиващите се сектори в България. По негови думи страната ни предлага и изключително добри условия за инвестиции, като прилага конкретни стимули за подкрепа и привличане на чуждестранни инвестиции.

Много добри възможности за чуждестранни инвеститори, включително японски, предлагат и българските индустриални зони, управлявани от "Национална компания индустриални зони" ЕАД.

На форума посланик Василев отбеляза, че с това посещение ще се даде нов тласък в икономическите отношения между двете страни. По негови думи контактите между Япония и България имат дългогодишна история и винаги са били в приятелски и конструктивен дух.

"Япония има голям принос за развитието на страната ни, като оказва голяма помощ на България в периода на прехода към пазарна икономика", посочи посланик Василев.

Учредената Асоциация за разпространение културата на розата пък популяризира традиционни за страната ни продукти на японския пазар. Ясуши Акахоши, президент на Японската организация за външна търговия отбеляза, че България има редица предимства като инвестиционна дестинация - добра инфраструктура, ниски оперативни разходи, динамично развиващи се ИТ и аутсорсинг сектори.

В рамките на проведения форум министър Лукарски се срещна и с Коичиро Фукуи, председател на японо-българския икономически комитет. 

#Япония #кисело мляко #Ел Би Булгарикум #Токио #делегация #Божидар Лукарски

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Бизнес
Последно от Бизнес

Всички новини от Бизнес »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници