Владимиров: БДЖ губи по 3 млн. лв. на година от кражба на горива

Владимиров: БДЖ губи по 3 млн. лв. на година от кражба на горива
Според Владимиров около 200 млн. лева е цената, която БДЖ очаква да получи от „Товарни превози“. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Около 3 млн. лв. годишно губи БДЖ само от кражби на горива, заяви председателят на Съвета на директорите в „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров.

При изненадващи проверки в Свиленград и Дупница миналата седмица бяха установени кражби на значителни количества гориво от локомотиви, припомня Novinite.bg.

При проверка на шкафчетата на локомотивните машинисти е констатирано наличието на огромни туби от 35-40 литра. Почти навсякъде са открити и бутилки и галони от 10-12 литра от минерална вода, пълни с гориво. Общото количество на намереното гориво е около 120 литра.

Месечните загуби на дружеството в района на Свиленград и Димитровград, който не е електрифициран, възлизат на около 30 до 50 тона преразход на гориво.

„Товарни превози“ губят по 2 млн. лева годишно от източване на горива. Има кражба и в „Пътнически превози“, но там е по-малко – около 1 млн. лева. Така че около 3 млн. лева годишно губи БДЖ само от кражби“, заяви по БНТ Владимир Владимиров в сряда.

По думите му в БДЖ всичко върви по плана за преструктуриране – в „Товарни превози“ целият път е извървян и процедурата по приватизация трябва да стартира всеки момент.

„Интересът към „Товарни превози“ е насочен директно към Агенцията по приватизация, нашето задължение е да подготвим предприятието“, посочи Владимиров.

„В момента загубата там е толкова, колкото е планирана. Надяваме се през летните месеци, когато има повече товаропоток, загубата да бъде наваксана и в края на годината дружеството да не е на загуба“, каза още той.

По думите му около 200 млн. лева е цената, която БДЖ очаква да получи от „Товарни превози“.

Владимиров заяви, че не се притеснява от недоволствата на синдикатите и техните искания. Според него клаузата за запазване на числеността на персонала за срок от 3 години от приключване на сделката да не се определя на базата на сключения КТД, каквото искат синдикатите, не трябва изобщо да я има.

„Ако един инвеститор иска да закупи едно предприятие, той го закупува, за да прави бизнес от него. Такъв е животът – всеки прави бизнес, за да изкарва пари от него. Ако един инвеститор не може да прави пари, защото му е сложен прът в колелата, той не може да оптимизира не само състава, но всички процеси и дейности в дружеството, той просто няма да го купи“, обясни той.

Така Владимиров отговори на недоволството на синдикатите, че когато дружеството се продаде, е много възможно да има съкращения.

Колкото до заема от Световната банка за БДЖ председателят на Съвета на директорите заяви, че той е договорен, но не е изяснен размерът му.

#БДЖ #Владимир Владимиров #горива #локомотив #товарни превози #Пътнически превози #Свиленград #Дупница #Димитровград #Агенцията по приватизация #КТД #синдикати #Световната банка

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"