Изследователи откриха девета планета в Слънчевата система

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Учените са открили доказателства за девета планета в слънчевата система, която се движи по странна удължена орбита, пише The Telegraph.

Тялото, наречено „Планета Девет“ е с 10 пъти по-голяма маса от Земята и обикаля Слънцето за между 10 и 20 хиляди години. Тя е толкова голяма, че изследователите я окачествиха като „най-планетната планета в Слънчевата система“.

Планетата е открита от изследователи от Калифорнийския технологичен институт , които се озадачили защо 13 обекта от Кайперовия пояс- зона отвъд Плутон- се движат заедно, сякаш са хванати от гравитацията на голям обект. След компютърни симулации те достигнали до извода, че само масивна планета може да предизвика това странно движение.
Според астронома Мартин Рийс телескопите трябва да могат да видят планетата.

„Ако тя съществува, тя ще бъде видима. Така, че ще трябва да чакаме докато бъдат извършени търсения с големи телескопи“, заяви Рийс.

Изследователят Майк Браун, който заедно с Константин Батигин е открил доказателствата за „Планета Девет“ заяви, че тя е толкова голяма, че няма да има спорове дали е истинска планета. За разлика от по-малките обекти като планетите-джуджета, „Планета Девет“ гравитационно доминира над своите съседи в Слънчевата система.

#Земята #Слънчева система #Майк Браун