Обратно към пълната версия на статията »

Кражбите на горива в БДЖ издават управленска немощ

Кражбите на горива в БДЖ издават управленска немощ
Снимка: forum.gtsofia.info
A A+ A++ A

Неправителствената организация „Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт“ е получила информация за подготвен пълен доклад за увеличените разходи в БДЖ и пропуснатите ползи заради непрекъснатите ремонти и спиране на движението по железопътната мрежа. Служителите изготвили документа са били съкратени.

„Новото ръководство на БДЖ използва железничарите за извинение на своята некомпетентност. Тези, които си позволяват да излязат с ясна позиция, подплатена с факти, биват уволнявани“, твърдят от организацията.

Експерти по транспорта питат ръководството на БДЖ какви са реалните причини за увеличените разходи в БДЖ „Товарни превози ЕООД”.

За 2014 г., вследствие прекъсванията по железопътната мрежа, са отчетени допълнително над 79 млн. бруто тон километри. За енергийни ресурси (включително дизелово гориво) са отчетени 709 298 лева над планираните разходи, а за персонала, работил по обиколните маршрути през 2014 г., са изплатени още 308 865 лева. Така общият размер на допълнителните разходи е достигнал над 1 млн. лева, без в тях да бъдат включени и необходимите средства за текущо поддържане на по-големия брой локомотиви, пуснати в експлоатация.

Управителят на БДЖ "Товарни превози" Любомир Илиев заяви преди две седмици, че за последните две години - 2013 и 2014 г., установеният преразход в БДЖ ТП възлиза на общо над 2 млн.лева.

„Дали можем да смятаме, че става въпрос точно за тези около 1 млн. лв. годишно, за които се говори в доклада?!“, питат от организацията.

#„Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт“ #Любомир Илиев #БДЖ #влакове #железопътен транспорт