Обратно към пълната версия на статията »

Webit: Разходите за онлайн реклама в България към 30 млн. евро през 2011 г.

A A+ A++ A

Инвестициите в дигитална реклама на българския пазар ще достигнат 30 млн. евро до края на годината, заяви Пламен Русев, председател на Борда на е-Академия, почетен посланик и член на Почетния борд на посланиците на Webit.

През 2010 г. в дигитални рекламни кампании в България са били вложени около 20 милиона евро, следователно през тази година родната реклама ще отбележи 50% ръст, подчерта Русев на откриването на форума за интернет и нови технологии Webit в сряда, предаде expert.bg.

Въпреки този завиден ръст обаче рекламодателите в страната все още заделят малък процент от бюджетите си за дигитални кампании.

Едва 7% от бюджета си те влагат в дигитална реклама, докато в Централна и Източна Европа тази цифра е 10–15%, уточни Русев.

Той наблегна на факта, че размерът на българския пазар е все още сравнително малък на фона на общата дигитална карта в Европа.

„Хората вече консумират информация, когато, където и както пожелаят. Традиционните медии губят битката с дигиталните. Бъдещето принадлежи на вторите“, категоричен е Русев.

Според него хартията ще се превърне в „елитарен“ носител на информация.

„Единственият път към придобиването на сила онлайн преминава през изграждането на доверие“, добави Русев.

На форума в София присъстваха някои от най-актуалните и компетентни световни имена в бранша от България и още 45 страни.

Първите Webit награди за ефективност в дигиталната индустрия в Централна и Източна Европа са посветени на това как се измерват активностите в интернет.

По време на връчването им ще бъдат отличени най-добрите дигитални кампании в 12 различни категории. За престижните отличия се състезават претенденти от 22 страни от региона.

Webit продължава и в четвъртък, 27 октомври, в Интер Експо Център – София.