Обратно към пълната версия на статията »

Руската преса за излизането на България от „Бургас–Александруполис“

A A+ A++ A

Превод: Агенция „Фокус“

в. „Взгляд“

България, която цяла година бави решението си за петролопровода „Бургас-Александруполис“, в крайна сметка реши да изостави проекта, имащ за цел да пренася петрол, заобикаляйки турските проливи.

Руската компания „Транснефт“ беше готова за такъв обрат на събитията, така или иначе този проект не е от решаващо значение за нея, успокояват експерти.

Българското правителство реши да спре участието си в трансбалканския проект „Бургас-Александруполис“. Така за Русия остават вариантите за петролопровода „Самсун-Джейхан“ през Турция или за пренос на част от петрола по Балтийската тръбопроводна система-2.

 

в. „Ведомости“

България, която преди няколко години беше сред инициаторите за изграждането на петролопровода „Бургас – Александруполис“, сега излиза от този проект.

Решението беше обявено от заместник министър-председателя на България Симеон Дянков, според когото „проектът не може да бъде реализиран при условията и финансовите показатели, които са заложени в споразумението от 2007 година“.

Предполага се, че процедурата по излизането на България от проекта ще бъде обсъдена по време на среща на надзорния съвет на съвместното предприятие за реализацията на проекта „Транс-Болкан пайплайн“, която ще се проведе на 14 декември. Очаква се именно тогава да бъде решена по-нататъшната съдба на петролопровода.

 

в. „Комерсант“:

След няколко години размисъл и спорове българските власти решиха да се оттеглят от проекта за строителството на петролопровода „Бургас–Александруполис“, като заплатят 6,7 милиона евро компенсация на останалите акционери в проекта – държавните газови компании на Гърция и Русия.

Източници, близки до проекта, обаче предупреждават, че от България може да бъдат поискани по-големи обезщетения за провала на проекта.

Сега Русия ще трябва да преговаря с Турция за изграждането на алтернативния петролопровод „Самсун-Джейхан“, чиято експлоатация ще струва много повече от тази на „Бургас-Александруполис“.