Обратно към пълната версия на статията »

Проучване: Над 60% от потребителите пазаруват в работно време

Проучване: Над 60% от потребителите пазаруват в работно време
A A+ A++ A

Пандемията и новите икономически условия промениха разбирането за работен ден, преподредиха приоритетите на служителите и сформираха нови четири типа потребители. Това налага нови начини за достигане до клиента и нови възможности за реклама. Оценявайки промените, в Microsoft сме вдъхновени да създадем по-добро уеб пространство за хората. Това стана ясно от думите на Бела Пап, глобален директор на Microsoft Advertising, по време на форума Digital Trends 2022.

Workday Consumer не е таргет група, това сме всички ние, които работим преимуществено от дома си. Microsoft проведе проучване в партньорство с Forrester, за да вникне в промяната на работните навици, която е фундаментална. Резултатите показват, че ⅔ от респондентите прекарват повече време пред компютрите си сега, отколкото преди пандемията. Над 60% отмятат лични задачи, като търсене на информация или пазаруване, в работно време. Почти същият процент смятат, че работата и личните задачи са еднакво важни и тук е сериозната промяна в начина на работа днес, каза Пап.

По-задълбочен анализ показва, че близо 10% от респондентите използват три часа от работния си ден за лични цели. В същото време те не работят по-малко. Много хора започват работния си ден по-рано и го приключват по-късно.

49% от потребителите работят от домашния си офис. В рамките на деня те използват различни устройства, но за по-сложните задачи залагат предимно на компютъра си. Изследване на eMarketer показва, че 65% от хората предпочитат да пазаруват през компютъра си, отколкото през таблет или смартфон. Прогнозата на Forrester е, че през 2024 г. 56% от онлайн поръчките ще бъдат осъществявани през компютър.

Защо обаче хората използват част от си работното време за изпълнение на лични задачи? По думите на Бела Пап, това е така, тъй като в тези часове те се чувстват по-концентрирани.

Промяната в работната среда и начинът, по който се използва интернет, са възможност, в която Microsoft Advertising виждат потенциал за развитие на рекламата. За да бъде тя оптимизирана, рекламодателите трябва да са наясно с новите четири типа идентичности - потребители на луксозни стоки, екоактивисти, уелнес ентусиасти и дигитални номади, смята глобалният директор на Microsoft Advertising. Работата в тази посока е в ход. Microsoft вече е сключила ключови партньорства, за да отговори на новите очаквания на потребителите в интернет.

Форумът Digital Trends 2022 събира днес в Sofia Event Center експерти на глобални компании, сред които Microsoft и Adidas, както и едни от най-успешните IT предприемачи от България и региона с мащаб на бизнеса в целия свят.

Участниците в Digital Trends 2022 ще дискутират най-важните технологични решения, възможности и стратегии, давайки практически съвети и прозрения как да развиваме ефективно компаниите, хората и идеите си, както и цялата бизнес среда.

#пазаруване онлайн