Обратно към пълната версия на статията »

Някои от най-посещаваните световни сайтове се сринаха за час

Някои от най-посещаваните световни сайтове се сринаха за час
A A+ A++ A

Сайтовете на Белия дом, британското правителство, големи медии, социалната платформа "Редит" (Reddit), онлайн магазинът "Амазон" (Amazon) и разплащателната система "ПейПал" (PayPal) станаха недостъпни днес, предаде "Франс прес".

 

При опит да се влезе на тях се появяха съобщения от типа "Грешка 503 недостъпна услуга", което сигнализира за проблем със сървър, или "Неуспешно свързване".

 

Британският вестник "Гардиън", който също е засегнат, съобщи, че проблемът е започнал около 13 ч. българско време, като е продължил 57 минути.

 

Част от пострадалите сайтове са били напълно недостъпни, а от други са изчезнали само определени секции и услуги като сървърите за "Туитър", които хостват емотиконите на социалната мрежа.

 

Пропадането не е засегнало равномерно всички части на света. Докато потребителите в Берлин не са усетили нищо, в Лондон, Тексас и Нова Зеландия се съобщава за огромни трудности при опити за свързване.
Сред засегнатите са още "Спотифай", вестниците "Ню Йорк таймс" и "Файненшъл таймс", "Блумбърг" и Си Ен ЕН, както и базирани в Европа тв канали, сред които белгийската обществена телевизия RTBF.

 

Прекъсванията са продължили от минути до над един час, съобщава "Ройтерс".

 

Специализираният портал за проблеми с интернет достъпа "Даун дитектър" (Down Detector) съобщи за появили се информации за голяма повреда при американския доставчик на облачни услуги "Фастли" (Fastly), отбелязва АФП.

 

От "Фастли" потвърдиха, че са установили проблем и го отстраняват, предаде "Ройтерс". Компанията поддържа "облак", който й служи за ускоряване времето за зареждане на уебсайтове, предпазва ги от атаки за отказ на услуга и им помага да се справят с прекомерен трафик.

 

Въпреки спекулациите в социалните мрежи, че прекъсването е резултат от злонамерена атака, няма доказателства за това, пише "Гардиън".

 

Според "Фастли" проблемът е бил в конфигурация на услуга, която е предизвикала глобални смущения POP точките (точки на присъствие). Тя е била деактивирана, след което мрежата е започнала да се връща онлайн.
Проблемът породи креативни решения сред новинарските сайтове, които трябваше да информират читателите си, че са жертва на проблема.

 

Популярният технологичен уебсайт "Върдж" (Verge) използва "Гугъл докс" (Google Docs), за да съобщава новините, докато британският вестник "Гардиън" отвори тема в микроблогинга "Туитър", за да разказва какво се случва със сайта му, съобщава "Ройтерс".

 

Според "Гардиън" нарастващата централизация на интернет инфраструктурата в няколко големи компании означава, че единични точки на отказ могат да доведат до значителни прекъсвания.