Обратно към пълната версия на статията »

Затварят кръговите кръстовища на Лозен и Горубляне през нощта в събота и неделя

Затварят кръговите кръстовища на Лозен и Горубляне през нощта в събота и неделя
A A+ A++ A

През нощта на 22 и 23 май за полагане на последния износващ пласт от асфалтовата настилка ще бъдат затворени поетапно кръговите кръстовища при пътните възли „Лозен" и „Горубляне" на Южната дъга на път II-18 Софийски околовръстен път /СОП/, съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

За да не се затруднява трафикът и да не се променя разписанието и маршрутът на автобусите от градския транспорт, строителните дейности ще се извършват през нощта и в почивните дни.

От 22 ч. на 22 май /събота/ до 6 ч. на 23 май /неделя/ ще бъде ограничено движението през кръговото кръстовище на пътен възел „Лозен". На 23 май /неделя/, също от 22 ч., до 6 ч. сутринта на 24 май /понеделник/ ще бъде ограничено преминаването по кръговото кръстовище на пътен възел „Горубляне". Пътуващите в посока Панчарево, Кокаляне и Самоков ще могат да използват обходния маршрут по ул. „Бистришко шосе" и ул. „Цар Асенов път" в Бистрица, която свързва Бистрица и Панчарево.

6-километровият участък от СОП по договор трябва да е готов до края на 2021 г., но с темповете, с които строителите работят се очаква обектът да завърши по-рано. Изпълнени са всички мрежи от инженерната инфраструктура, изградени са съоръженията в отсечката и в момента се полагат последните асфалтови пластове по директното трасе и локалите. С разширението на над 6 км от Софийския околовръстен път в отсечката от пътен възел „Цариградско шосе" до пътен възел „Младост", което стартира през октомври 2019 г., съществуващият двулентов път се реконструира в 6-лентов със средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари. С новото трасе ще се осигури връзка между автомагистралите „Струма" и „Тракия", ще се улесни транзитният трафик от АМ „Европа" и връзката с граничните пунктове с Турция и Гърция.

Въпросният пътен участък, въпреки че изобщо не е магистрала, струва колкото за два аутобана. От джоба на българския данъкоплатец излизат по 23,8 милиона лева на километър за 6-километровия участък, или общо бюджетът е цели 144 милиона лева.