Обратно към пълната версия на статията »

Спаси София с доклад в СОС иска удължаване на автобусна линия 73

Спаси София с доклад в СОС иска удължаване на автобусна линия 73
A A+ A++ A

Борис Бонев, общинският съветник на Спаси София, внесе днес в Столичния общински съвет доклад, с който предлага удължаването на автобусна линия 73 и превръщането ѝ в основна транспортна алтернатива за гъсто населените южни райони на столицата. “С доклада предлагаме удължаването на линия 73 от Гоце Делчев до УМБАЛ Св. Анна през важни транспортни точки като метростанция Витоша, Хладилника и бул. Цариградско шосе. Това ще даде много важни и търсени транспортни връзки, които към момента не съществуват, без необходимост от прекачване или пътуване до центъра.” - мотивира предложението си Борис Бонев.

Според Спаси София, ползите от удължаването на линията са много, защото тя се превръща в рингова линия, даваща много връзки с останалите натоварени линии на градския транспорт и метрото. Автобус 73 ще свързва шест радиални булеварди, две метро линии и три офис зони - при бул. България, на Хладилника и около бул. Цариградско шосе. “Убедени сме, че линията ще бъде много натоварена, защото дава изцяло нова алтернатива за пътуването. С това целим привличане на нови пътници в градския транспорт, особено работещите в офис центровете, които заради липса на алтернативи, масово ползват личните си автомобили и така участват в задръстванията и замърсяват въздуха.” - допълват аргументите си от Спаси София.

За да се осигури по-бързо пътуване, в доклада си Борис Бонев предлага линията да се движи като експресна в част от маршрута си. В участъка между Хладилника и Хотел Плиска, автобусите ще пропускат слабо натоварените спирки като ТВ кулата и ще се движи в директните платна за движение, спестявайки значително време. Освен това, маршрутът на линия 73 е замислен така, че да покрива досега необслужени територии като участъка от бул. Тодор Каблешков, пробива около Болница Токуда и връзката между булевардите Цариградско шосе и Пейо Яворов, тъй като в момента няма никакъв транспорт помежду им.

Борис Бонев вече е обсъдил идеята с останалите политически групи в СОС и е получил съгласие за необходимостта от промяна. Нещо повече, от Спаси София са потърсили и получили и писма с подкрепа от четирите районни кмета, през чиито райони минава удължената линия - Овча купел, Витоша, Триадица и Лозенец. “Част от тях даже проведоха консултации с граждани и инициативни комитети, които също подкрепиха инициативата. Благодаря на районните кметове, както и на моите колеги съветници. Важно е предварително да се чуе мнението на гражданите и районните администрации, за да се получи най-доброто възможно решение. С този подход искахме да покажем, че консенсус между интересът на гражданите и партиите е възможен, когато целта е подобряване на живота в града. Докладът вече е внесен и се надявам да бъде подкрепен на следващото заседание. Всички предпоставки за успешна линия са налице - обслужване на важни точки и квартали, директен маршрут, бързо придвижване и политическа воля.” - завършва Борис Бонев от Спаси София.