Обратно към пълната версия на статията »

Мястото на хазартните компании в българския спорт

Мястото на хазартните компании в българския спорт
Pixabay
A A+ A++ A

 

През последните няколко години, хазартните компании започнаха да насочват вниманието си към българския спорт. Фокусът към родните футболни, баскетболни и дори волейболни срещи изобщо не е малък, а след кратък разбор стана ясно, че в България има достатъчно причини, за да станете почитател на българския спорт. Освен това, когато човек се измори от световните тенденции или просто не успее да проследи всичко случващо се в необятния свят на спорта, идва ред на родните локални изживявания.

След доста опити и чакане, най-накрая БФС позволи на спортна компания да промени името на първенството и с това да се утвърди присъствието и интереса на хазартните компании в България. Нещо повече, всяка следваща година приходите от хазарт нарастват с цели 30%. Това не е всичко, изследванията на телевизионните ефири показват, че интересът към родният футбол (а и не само него), понякога е много по-голям дори и от дербита в европейския футбол. С други думи, спортната традиция е утвърдена в страната, а това прави работата на компаниите само още по-лесна.

Без значение дали говорим за онлайн формат или разходка до букмейкърския пункт, всеки 5-и човек отива до там с идеята да заложи на поне един български мач. Добрата новина е, че вече има голям избор на компании, предлагащи добри проценти, виртуална асистенция и дори бонус печалба – една от тях е именно порталът Silentbet, където са описани различните букмейкъри и залозите. Добрата новина е, че освен различни бонуси, компаниите са готови да потърсят най-добрите оферти за своите клиенти и с това спектърът на разнообразие достига своя максимум.

Пазарът дори не се е пренаситил – факт, който изкушава всеки спортен запалянко. И най-важното е, че всяка компания трябва да получи лиценз, преди да започне да оперира, гарантирайки своята легалност. Благодарение на това, все повече родни запалянковци могат да разберат по-приятният вкус на победата на градския отбор.

Освен грижа за запалянковците и нивото на спортен адреналин, хазартните компании имат още едно много сериозно качество – спонсорират. Да се притежава спортен отбор изобщо не е лека задача. Разходите много често са непосилни дори и за най-големите грандове и без спонсори мисията ще бъде напълно невъзможна. Спортният тотализатор отдавна не е единственият източник за финансиране и подпомагане на родните отбори – без значение от спорта.

Присъствието им гарантира по-добро бъдеще не само за професионалистите, но и за младите таланти, които искат да преследват тази кариера. Държавата не може да поеме всички разходи, колкото и да иска това да се случи. Ако до преди няколко години българският спорт разполагаше с два мобилни оператора и Български спортен тотализатор, то днес ще се открият достатъчно спортни лога. Надписите по униформите са и още едно доказателство – приходите от билети изобщо не са достатъчно, за да се запушат всички пробойни в българския спорт.

Друг проблем е, че Министерството на спорта рядко има утвърден бюджет. Формирането на същия става на база 27% от приходите на Българския спортен тотализатор, останалите 83% пристигат от държавния бюджет, а разпределянето им става на база представени планове от различните спортни асоциации. Това от своя страна коства и ощетява масата.

При наличието на частни хазартни компании, отборите не само трябва да спечелят вниманието на спонсорите, но са и мотивирани да привлекат вниманието, за да може да поставят логото им на униформите си. За постижението си, те получават гарантирано спонсорство, дошло от ясно подписан договор с прозрачни клаузи. При евентуално добро представяне, спонсорираните отбори получават и възможността да ремонтират футболната си база, да се сдобият с нови тренировъчни съоръжения или просто да направят ремонт на спортната си зала / стадион.

Друга илюзия може да е приходът от телевизионни права – същият е нищожен, ако се вярва на различните клубове. Къде е сметката на хазартните компании тогава? Те привличат клиентите си с достатъчно изкусителни предложения и възможност да се забавляват повече по време на любимия мач. Очевидно е, че печелят достатъчно добре, след като през последните няколко години подпомагат родния спорт по всеки възможен канал и дори тази година ще се радваме на най-накрая спонсорирано българско първенство.

Друга подробност може окончателно да затвори устата на критиците, щом става дума за хазарта в България. Навлизането в родния хазарт може да изглежда изключително лесно или дори елементарно, но компаниите преминават много обстоен преглед, преди да могат да се представят с лого.

Освен това, бихте могли да забележите, че за мястото си, те плащат данък печалба, корпоративен данък, такса отговорен хазарт и като бонус – никога не са проявили интерес към възстановяването на ДДС. В заключение можем да кажем, че без хазартните компании днес, не бихме могли да имаме дори 1/3 от спортните преживявания, на които се радваме.