Обратно към пълната версия на статията »

Сладоледеният бизнес в България се е удвоил

Сладоледеният бизнес в България се е удвоил
A A+ A++ A

През 2018 г., глобалният сладоледен производител Unilever, обяви придобиването на Българска сладоледена фабрика и марката ѝ Сладоледи Denny, удвоявайки бизнеса си в страната. За по-малко от година, новата компания известна като Unilever Ice Cream България, споделя информация за инвестициите – направени и планирани за първата година.

След сделката между Сладоледената фабрика и Unilever, сладоледеният бизнес в България се е удвоил. Производството на новата компания е базирано във Велико Търново, а плановете ѝ са почти да удвои маркетинговите и оперативни инвестиции в страната.

След придобиването, появата на нови продукти на пазара е очаквана. Местната сладоледена марка Eskimo на Unilever, е обновена с помощта на локалната експертиза и познания за продуктите на Denny, както и на няколко проучвания, направени от GFK и Nielsen. Тяхната цел – да се тества качеството, вкуса, опаковката и маркетинговата стратегия на новата, подобрена марка Eskimo, която днес е усъвършенствана и готова да бъде опитана от всеки. Новостите на българския пазар следват международните тенденции – бял шоколад, бисквитен вкус и сладоледи от истински плодове.

Новата компания е ангажирана с устойчивостта и намирането на начини да намали CO2 отпечатъка си. Тя вече е инвестирала в слънчеви инсталации и превозни средства, работещи с природен газ, които подобряват цялостната ефективност на бизнеса, като същевременно намаляват разходите за гориво. Компанията залага на още няколко подобрения, които се очаква да намалят въглеродния ѝ отпечатък през предстоящия сезон. Соларните панели на покрива на фабриката ще намалят емисиите с до 120 тона,  превозните средства, работещи с природен газ – с до 22 тона, а системата за възстановяване на топлинната енергия, която функционира във фабриката от отварянето ѝ през 2016 г. - със 144 тона.

Общо с 286 тона се очаква да се намали въглеродният отпечатък на компанията за един сезон (6 месеца), което означава, че за пълна работна година има потенциал за редуцирането му с 577 тона. Бъдещите планове за развитие в тази посока включват закупуването на още превозни средства, използващи природен газ през 2020 г. и електрически автомобили за регионалните търговски мениджъри на компанията.

"Сладоледена фабрика" - производител на Denny Ice Cream, е основана през 1993 г. от Цветан Цветанов и Румен Данчев във Велико Търново. Дружеството произвежда в собствена фабрика и координира 20 дистрибуционни центъра в България.

Unilever е един от най-големите производители на продукти за красота и лична грижа, домашно почистване, храни и освежаващи продукти на повече от 190 пазара и с 2.5 млрд. потребители дневно. Компанията има над 161 000 служители и продажби за 53.7 млрд. евро за 2017 г. Повече от половината от отпечатъка на компанията (57%) е в развиващите се и нововъзникващи пазари. Unilever има над 400 марки, които могат да бъдат намерени в домовете по целия свят, включително Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann’s, Lipton, Wall’s, PG Tips, Ben & Jerry’s, Magnum и Lynx.