Производителят: Първите ви F-16 могат да пристигнат през 2023 г.

14 март 2019, четвъртък / 12:00;
Производителят: Първите ви F-16 могат да пристигнат през 2023 г.
Pixabay

“Локхийд Мартин” се надяват, че преговорите между правителствата на България и САЩ за доставката на изтребителите F-16 ще приключат това лято, а първите самолети ще пристигнат у нас през 2023 г., предаде БГНЕС.

Надяваме се, че ще бъде това лято, но наистина зависи изцяло от разговорите между двете правителства. Това заяви Джeймс Робинсън, който е директор „Международно бизнес развитие на F-16“ в “Локхийд Мартин”. През януари парламентът възложи на Министерски съвет да подготви международен договор и да проведе преговори с правителството на Съединените щати за придобиване на нов тип боен самолет F-16V Block 70. Същият ден от “Локхийд Мартин” казаха, че приветстват решението на българския парламент за започване на преговори за закупуването на изтребители F-16 Блок 70.

„Изтребителите F-16 отговарят напълно на отбранителните нужди на България и на НАТО и военновъздушните сили на страната ще придобият най-модерния изтребител 4-то поколение на въоръжение в алианса. Българската икономика и индустрия също ще спечелят от новоустановените дългосрочни отношения с глобалния технологичен лидер “Локхийд Мартин”. Ще продължим да подкрепяме правителството на САЩ и нашите нови български партньори по време на преговорите по договора”, каза тогава Джeймс Робинсън, директор Международно бизнес развитие на F-16 в “Локхийд Мартин”.

Днес на въпроса ако се сключи договор кога могат да дойдат първите F-16 в България, Робинсън обясни, че това зависи от преговорите между двете правителства в момента.

„В момента очакваме, че първите F-16 ще пристигнат в България през 2023г.“, обясни той. Обучението на опитните пилоти ще продължи около 1 година и за по-младите пилоти около 2 години. „Мислим, че в момента, ако се подпише договорът, обучението ще започне около 2021 година“, посочи той.

Днес “Локхийд Мартин” проведе „тест-драйв“ в оригинален симулатор на изтребителя Ф-16 Блок 70 – вариантът, който компанията предлага на Българските военновъздушни сили.

„Много се гордея с този F-16 . Много по-различен е от този, с който аз летях преди години”, каза Дан Савил, на когото му казват „Кадилак” и е летял 2600 часа на F-16. Той летял на Блок 40 и също Блок 50. Дан Савил показа система за сигурност, която работи в този самолет – това е автоматична система за предотвратяване на сблъсъци в земята.