Градският транспорт на Бургас може да поскъпне с 30%, ако общинският съвет одобри предложението на превозвача - общинското дружество "Бургасбус". Управителят му Петко Драгнев предлага цената да нарасне от 1 лв на 1.30 лв., а глобата за нередовен пътник да се повиши двойно от 10 на 20 лв.
Да не избягат шофьорите
В докладната си до общинския съвет шефът на компанията напомня, че цената на билета за градски транспорт не е променяна от 2010 г., докато разходите са нараснали значително. Той се аргументира с увеличението на минималната работна заплата, което автоматично увеличава разходите за заплати на дружеството, без това да се компенсира с външни приходи. Освен това в законодателството са увеличени изискванията персонално към водачите в обществения превоз на пътници. Заедно с това пазарът на Европейския съюз бил отворен и няма пречки български водачи да работят в други европейски държави при по-добро заплащане, което от своя страна води до недостиг на квалифицирани кадри в сектора, пише управителят на дружеството.
Той изтъква, че в годините държавата субсидира пътуванията на някои групи граждани само частично, а не изцяло, намаляват субсидиите и за губещите линии. Освен това компанията е инвестирала в подобряване на качеството на услугата, в резултат на което разходите за километър пробег са се увеличили. Пред БНТ Драгнев посочи още, че най-необходимите части, които гарантират качеството и сигурността на пътуването, са поскъпнали с 57%, а само включването на климатици в автобусите води до разход от 35 хил. лв. на месец.
Предстои предложението да бъде разгледано от общинските комисии.
Подобренията - с евросредства
Подобренията в градския транспорт на Бургас са видими и те станаха факт до голяма степен благодарение на европейските средства по проекта за интегриран градски транспорт на града, който общината успя да приключи навреме и успешно. Бургас бе първият град у нас, който още през 2014 г. изцяло обнови автобусния и тролейбусния си парк. Бе въведена и система на бърз автобусен транспорт и светофарна система с приоритет за автобуси, нова е-тикет система, изградени бяха и нова пешеходна и автобусна инфраструктура, велоалеи и т.н.
Стойността на целия проект бе над 130 млн. лв., като общината осигури 20 млн. лв., които получи със заем от ЕБВР.