Обратно към пълната версия на статията »

Детско състезание за видео-блогове

Детско състезание за видео-блогове
Източник: pixabay
A A+ A++ A

Популярният детски ТВ канал Cartoon Network организира състезание по влогърски умения за деца.

ВЛОГНИ цели да стимулира талантливите деца от 6 до 16-годишна възраст да покажат колко добри видео-блогове могат да създадат. Конкурсът ще продължи от днес до 19 септември т.г. и ще излъчи най-добър гостуващ влогър на детския ТВ канал. В него могат да участват начинаещи влогъри, както и всички, за които това досега е било само мечта, предава БГНЕС.

Основната идея на състезанието е, че децата могат да развиват креативния си потенциал, което не само намалява рисковете онлайн, но и ги подтиква да станат активни дигитални граждани и творци на живота си. Именно затова партньор на състезанието е Центърът за безопасен интернет в България.

Посланик на ВЛОГНИ е един от най-известните български влогъри - Крис Захариев, който е на 19 години и учи в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов” „Филмова и ТВ режисура”. Има 49 000 абонати в YouTube канала си, а най-добрите му клипове са гледани 3.5 млн. пъти. Крис ще бъде ментор на начинаещите влогъри и ще им помага да направят канала си успешен.

В рамките на месец и половина състезателите ще покажат уменията си и резултатите ще бъдат обявени на официалния сайт на състезанието vlogni.cartoonnetwork.bg. Жури ще избере тримата най-добри, които ще участват във видеоуъркшоп с Крис Захариев, а един от тях ще стане официален гостуващ влогър на Cartoon Network.

„Децата искат да станат влогъри, но често не знаят как”, заяви във видеобръщението си към българската публика Малгозия Чапман, вицепрезидент на „Бранд и съдържание” в Търнър за Централна и Източна Европа. Чрез ВЛОГНИ искаме да стимулираме подрастващите да покажат творчество и креативност, добави тя и изрази мнение, че родителите също могат да окуражат децата си в това смислено забавление.

Според статистически данни от май месец т.г. на английска фирма 75% от децата /1000 души - бел.а./ искат да станат YouTube звезди, а много от тях - да изучават видеомонтаж.

Днешните деца не са вчерашните и ако искаме те да не са агресивни, трябва да се премахне между 50%-60% от учебното съдържание, което е много претоварено, но това малко интересува Министерство на образованието и науката, заяви Георги Апостолов, координатор на Центъра за безопасен интернет.

Според наше изследване – за последните 6 години имаме спад на възрастта на първото влизане в интернет, днес тя е паднала с 3 години, т.е. започва от 7-годишната им възраст. Стана ясно също, че в недалечното бъдеще основното съдържание, което ще се следи и споделя е видеосъдържанието в интернет - 82% от всичко, което съществува в мрежата. В социалните мрежи също преобладава видеосъдържанието, което се следи от децата, подчерта Георги Апостолов.

Влогването е не просто да заснемеш нещо и да го качиш в интернет, необходими са умения - да измислиш сюжета, да имаш какво да кажеш, да знаеш как да го направиш, за да бъде интересно и атрактивно, но образователната система не им помага да направят това, коментира координаторът на Центъра за безопасен интернет.

Време е да дадем думата на децата, които трябва да знаят как да изразят емоциите и мислите си, посочи той. 

#видео #влогър #клип #състезание