Обратно към пълната версия на статията »

Обама: Изпращаме хора на Марс до 10-15 години

Източник: chv.tv

„Един от най-ранните ми детски спомени е как седя на раменете на дядо с американско флагче в ръка и го размахвам докато нашите астронавти се връщат в Хавай”, пише президентът на САЩ Барак Обама, цитиран на сайта на Си Ен Ен, предаде БГНЕС.

Обама посочва, че съвместно с частни компании САЩ ще изпратят на Червената планета хора през 30-те години на 21 век. Президентът изтъква още, че изследването на космоса е съществена част от американския национален характер – любопитство и проучване, нововъведения и находчивост, способност да преминеш отвъд съществуващите граници и да го направиш първи.

Обама подчертава, че само през миналата година НАСА откри течаща вода на Марс и доказателство за наличие на лед на една от луните на Юпитер, а Плутон, който е на повече от 3 милиарда мили от нас, беше картографиран. Американските космически телескопи разкриха съществуването на подобни на Земята планети, които обикалят около далечни звезди, подготвят се нови мисии за изучаване на астероидите, за да предпазваме планетата от сблъсък и за да научим повече за произхода на живота на Земята.

Обама коментира, че тази седмица на съвещание в Питсбърг ще се съберат водещи американски учени, инженери, изобретатели и студенти, за да набележат как да продължи проучването на космоса. Повече от 1000 компании в почти всички американски щати работят по осъществяване на частни космически проекти.

„Поставихме си ясна цел, жизнено важна за следващата глава в космическата история на Америка – да изпратим хора на Марс след 2030 година и да ги върнем успешно на Земята, която си запазим амбицията един ден те да могат да останат там за по-дълго време”, съобщава Обама.

Пътуването до Марс ще изисква продължително сътрудничество между правителството и учени от частния сектор. През следващите две години честни компании за пръв път ще изпратят астронавти на Международната космическа станция.

Следващата стъпка ще е излизането отвъд околоземната орбита. „Мога да оповестя, че работим с търговски партньори, за да създадем естествена среда, която ще може да издържи при транспортирането на астронавти на продължителни мисии в далечния космос”, пише Обама.

Тази мисии ще ни покажат как хората ще живеят далеч от Земята, нещо, което ще ни е нужно при дългото пътуване до Марс.

Обама добавя, че журналистът, отразил кацането на Луната за в. „Ню Йорк таймс” – Джон Ноубъл Уилфорд, по-късно пише, че „Марс възбужда въображението ни със сила, по-голяма от гравитацията”.

„Да стигнем там ще е огромен скок. Но първите, по-малки крачки, правим, когато нашите ученици – поколението, което ще стигне до Марс, всеки ден влизат в класните стаи”, изтъква президентът на САЩ.

Научните открития не се правят с едно натискане на копче, това изисква години на тестове, търпение и общонационална насоченост към образованието, пише Обама. „Президентът Айзенхауер го знаеше – през 1958 година той насочи огромни ресурси към науката и математиката и създаде НАСА”, припомня президентат на САЩ.

„Дано някой ден държа на раменете си моите внуци и все така да гледаме към звездите, както са го правили хората открай време”, заключава държавният глава. „Но нашите безстрашни изследователи на космоса няма да пътуват, за да посетят далечни места, а за да останат там и така ще направят и нашия живот на Земята по-добър”, предвижда Барак Обама.

Междувременно учени определиха най-подходящото място за база на Марс. Регионът Deuteronilus Mensae в северното полукълбо на планетата може да е най-подходящ за първата пилотирана експедиция, тъй като там има голямо количество лед.

Това е мнението на учени, участващи в международен симпозиум за изследване на Слънчевата система в Москва, организиран от Руската академия на науките. Определеният от учените радиус в района е около 100 км. Учените смятат, че изследователите може да намерят извънземни форми на живот именно в този регион.

#Марс #Барак Обама #НАСА