Смилянският фасул е гордост за целия Родопски край

Смилянският фасул е гордост за целия Родопски край
Източник: pixabay.com
A A+ A++ A

Министерството на туризма не е включвало прочутия смилянски фасул в брошура или издание, информират от ведомството. От там посочват, че заедно с Министерството на земеделието, храните и горите са представили идея за 12 винено-кулинарни дестинации на България.

Салатата от смилянски фасул е сред най-характерните и обичани специалитети в Родопите и затова е била препоръчана да бъде част от 12-те винено-кулинарни дестинации на страната ни.

Този типичен продукт е влязъл в единствената за Родопите дестинация заедно с други характерни за региона специалитети като родопското чеверме, пататника, клина и пр., които не са специфични само за отделни селища. Редица природни и културни забележителности - като долмените и тракийските светилища например, също са характери за целия регион, а не само за околностите на отделни негови села или градове. Това е и целта на проекта - да улови духа и общото за географските части на България, се посочва в съобщението.

Според Министерството на туризма споменаването на тези продукти ще направи региона още по-популярен. Всяко излишно и буквално вторачване на местните общности би помрачило добрия замисъл и целта на проекта - да улови духа и общото за географските части на България, смятат от ведомството.

В този смисъл смилянският фасул безспорно е завоевание на Смилян, но е гордост за целия Родопски край, отбелязват от Министерството на туризма.


Проектът за винено-кулинарните дестинации не е окончателен, нито е брошура или издание, а идейно предложение на двете министерства, което тепърва ще се обсъжда публично в детайли. На предстоящи шест кръгли маси по региони той ще се доразвие и конкретизира. Местните общности са експертите, които ще прецизират детайлите по проекта и безспорно ще се вземе под внимание тяхното мнение, включително дали да се ползва думата фасул или боб. Едва тогава проектът ще бъде финализиран, се казва в съобщението.

Началните предложения за участие в дестинациите са били посочени от специалисти в кулинарния и винения бранш съвместно с експерти на Министерството на земеделието, храните и горите. Целта е не да се препоръчват защитени и патентовани марки, а да се усетят ароматът и вкусът на отделните географски области на страната, които правят пребиваването в тях незабравимо, посочват от Министерството на туризма.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Туризъм
Последно от Туризъм

Всички новини от Туризъм »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"