149929 статии       |       372 интервюта       |       1501 снимки       |       38091 абоната       |      
USD 1.66468| EUR 1.95583| GBP 2.1906|
In English На русском
София
11°
Пловдив
15°
Варна
Вход Форум

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   БрекзитТурция

Размер на шрифта:   

Как да усвоим по-добре витамините в салатата

12 октомври 2017, четвъртък / 12:25; Коментари: 0
Send to Kindle
Как да усвоим по-добре витамините в салатата
Източник: pixabay.com

Учени съветват да слагаме повече олио или зехтин в салатата, защото така витамините се усвояват по-добре, съобщи Интернешънъл бизнес таймс.Ефектът може да се постигне и с други източници на мазнини, като ядки и сирене. Оптималното количество е 32 гр мазнина, което е равно на две супени лъжици.

Мазнините подобряват усвояването на осем полезни съставки, сред които витамините А, Е и К, които предпазват от рак и подобряват зрението. При двойно количество мазнина се удвоява и усвояването на витамини.Според предишни изследвания олиото подобрява усвояването на ликопена от доматите и бета-каротина от морковите.Изследването за усвояването на хранителните съставки е извършено от учени от университета на Айова. Те са работили с 12 жени, като са им давали салати с 0, 2, 4, 8 или 32 гр соево олио, добавено към соса.Максимално усвояване на полезните съставки имало при 32 гр мазнина.

Реклама:
» Абонирай се безплатно за НОВИНИТЕ всеки ден
Разпечатай | Изпрати | Коментирай | Абонирай се за дума
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама:
Няма мнения по темата

Публикувайте отговор »

Абонирай се за
НОВИНИТЕ БЕЗПЛАТНО

Абонирай се за ключова
дума по e-mail