Откриха неизвестен досега динозавър

Учени от руските градове Томск и Санкт Петербург установиха, че изследваните от тях останки на гигантско животно са кости на неизвестен досега вид динозавър. Костите бяха открити в Кемеровска област през 1995-2011 година, уточни прес-службата на Томския държавен университет (ТДУ).

Палеонтолозите предполагат, че останките принадлежат на голям тревояден динозавър. Понеже костите били зарити дълбоко в пясък, изравянето им отнело няколко години. Всъщност изследователите открили нов вид титанозаврид – четириноги динозаври, хранещи се с растителност.

В хода на сравнителния анализ бе установено, че находката има анатомични особености, които я отличават от всички други представители на тази група. Тревопасният гущероподобен екземпляр, обитавал днешния Западен Сибир преди около 100 млн. години, се отнася към подвида зауропод, но е представител на нов вид.

Дължината му е около 20 метра, а теглото около 50 тона. Учените приключват работата върху описанието на находката си, новият вид ще получи латинско наименование.

"Новия динозавър се различава от събратята си по скелета – ребрата на опашката имат формата на звезда и събират към центъра, няма съединяване на гръбначния стълб в невралната дъга. Никъде по света досега не са откривани древни гущероподобни с такива особености на скелета", казва се в съобщението.

В момента палеонтолозите събират наличните части на динозавъра в едно цяло. Вече са съединени най-големите кости, които някога са били опашната кост на титанозавъра, от отделните парчетата е събрана част от плешката и шийните прешлени. Учените смятат, че уникалният експонат трябва да бъде видян от колкото се може повече хора, затова най-запазената част от скелета ще бъде изложена в главния корпус на университета в Томск. /БГНЕС