Обратно към пълната версия на статията »

Максим Бехар: Личностите правят бизнеса

Максим Бехар: Личностите правят бизнеса
A A+ A++ A

Novinite.bg публикува интервю с PR-експерта Максим Бехар за Liberal Culture, онлайн списание.


Г-н Бехар, получихте отличие за „Изпълнителен директор на годината" в категория „Маркетинг и PR" на Международните бизнес награди Stevie Awards 2012. Избраха Ви от над 3 200 номинирани от над 50 страни. Това е втората ви подобна награда в поредни години. Известен сте като „човек на действието". Кои личностни качества Ви донесоха този успех?

Отговорът, разбира се, трябва да бъде даден от членовете на журито, не от мен. Това, което аз мога да кажа, е, че всяко едно постижение, както в личния живот, така и в бизнеса, води към следващи успехи.

За над 18 години в бизнеса M3 Communications Group, Inc е получила над 50 различни награди и признания.

Всеки път, щом чуя за някои от нашите успехи, чувствам, че съм на прав път и това ме мотивира да продължавам напред. Това е една проста формула, в която само успехът носи нови постижения.

Наградата за „Изпълнителен директор на годината" в категория „Маркетинг и PR" на Международните бизнес награди Stevie Awards 2012 е признание за Вас като мениджър на компаниите Ви. Колко хора работят в тези компании? Бихте ли разкрили повече за начина, по който назначавате нови членове на екипа си? Кои са най-важните лични качества според Вас във Вашите сътрудници?

Като цяло, компаниите ни имат над 100 служители в момента. Всички те са млади, интелигентни, амбициозни и високомотивирани.

Едно от най-важните неща в съвременния мениджмънт, поне за мен, е пълната „химия" и разбирателство между екипите, мениджмънта и всички, взети заедно. Много често си представям, че сме просто един оркестър и трябва да свирим добре и дори да пишем нова музика и да я изпълняваме по иновативен и интересен начин.

M3 Communications Group, Inc. е една от първите компании в България, основана (като „Бехар Трейдинг" преди 20 г., която работи в сферата на промотиране на продукти на пазара. Какви са предизвикателствата пред Вас днес?

Цялостна промяна на приоритеите на компанията и корпоративните отношения с нашите клиенти. Обръщаме голямо внимание на социалните медии и съвременните комуникации.

Новата бизнес среда изисква да сме много по-действени, иновативни и стриктни по отношение на ангажиментите си към клиентите.

Електронната търговия е една възможност за глобален бизнес. Вашият сайт http://m3bg.com е модерен и всеобхватен. Удоволствие е да бъде посетен. Какво бихте посъветвали младите предприемачи – как могат да направят най-добър старт в електронната търговия?

Няма никакви тайни – просто работа по 20 часа на ден, следвайки онлайн тенденциите и спазване на правилото на „Трите S" - Speed, Simplicity, Self-Confidence – т.е. бързина, простота, увереност.

Какви са бъдещите Ви цели и лични планове? Имате ли политически амбиции? Известен сте като свободомислещ човек. Как разбирате значението на това да си „либерален"?

Не, нямам политически амбиции и никога няма да имам такива. Чувствам се много удобно, чувствам се полезен в бизнес делата, с които се занимавам всеки ден.

Също така съм убеден, че работата, която съм свършил през последните 25 г. е много, много по-важна от това, което който и да било политик е направи в тази страна.

Хубавото е, че всеки ден, с всеки един от проектите ми, се грижа за имиджа на България в чужбина и сред чуждестранните бизнесмени в България. Това е една много важна задача и роля, която наистина ми харесва.

Дълбоко в себе си се доверявам на либералните идеи и съм голям почитател на бизнес, политическата и интелектуалната свобода.

Но част от тази свобода е да имаш възможността да вземеш най-добрите идеи и от ляво, и от дясно, и да създадеш смесица от най-умните подходи към един или друг проблем. Затова нямам любим политик, който да е либерал, социалисти или консерватор, но имам любими мисли, подходи и най-вече казуси.

Как оценявате либералното себевъзприятие на хората в България?

Според мен в България няма дълбоки и определящи традиции, според които хората да се охарактеризират като либерали. За това има много причини, като повечето от тях са залегнали в най-новата ни история.

От друга страна българското общество има разбирането за либерални ценности и имам чувството, че партии или политически движения с истински либерални идеи могат да получат силно влияние на политическата сцена.

Това може да не стане скоро, понеже по време на криза не е много вероятно либералните идеи да са популярни в икономиката.

Какво бихте пожелали на българите и на света за в бъдеще?

Просто да разберат, че съвременният свят е основан на прозрачност, бързи комуникации и честни бизнес отношения. На никой няма да му се случат чудеса. Всички трябва да работим със съсредоточеност, отдаденост и ангажираност и да имаме визия за бъдещето. Тези, които имат визия, ще успеят.

ТОВА ИНТЕРВЮ НА АНГЛИЙСКИ

#Максим Бехар #Stevie Awards #Hill+Knowlton Strategies #M3 Communications Group #PR #бизнесмен #изпълнителен директор